a odpověď rozvedla ve větě Zralá, už tomu zahradníkovi dozrály jablíčka a pokračovala v další sekvenci. c Nápověda dedukcí Občas učitelky využívají i tohoto způsobu nápovědy. Názorným příkladem nám může být hledání správného slova. Aby učitelka pomohla najít dětem správné slovo listopad, které je složeno ze dvou jiných slov listí a padat, pomáhá dětem tím, že se jim dá otázky, které se Petrovicemi soukromé mateřské školky týkají každého slova zvlášť. Učitelka se tedy chce dovědět správnou odpověď listopad. Proto klade první otázku, na kterou má být Praha 15 odpověď listí. Pak pokládá druhou otázku, na kterou děti zatím neodpověděly dobře. Proto jim napoví tím, že řekne Když padá listí Jižní Město dolů, tak je to měsíc a čeká, ale protože nikdo nereaguje, opět proběhne nápověda slabikou. Shrnutí empirické části Empirické šetření proběhlo formou videozáznamu na kameru a účastnilo se ho osm učitelek ze tří mateřských škol v a Prostějově. Učitelky měly různý stupeň vzdělání a různý stupeň zkušeností. Každý přechod od volné hry k didakticky zacílené činnosti má podobný směr. Učitelka svolává děti, někdy pomocí písně někdy jen tak slovně, záleží na učitelce. Mnohdy se ukázala jistá ritualizace, která se váže k danému svolávání a následnému pozdravení se s dětmi, které probíhá i tehdy když učitelka zdravila děti předtím jednotlivě. soukromé mateřské školy Petrovice Podle Kaščáka plní pozdravení funkci zvonění na základní škole. Aby daný proces učení byl úspěšný, je důležité udržet si
pozornost dětí. Učitelky si pozornost zajišťují střídáním činností, jejich variabilitou. Pokud toto nenásilné získávání pozornosti petrovickými pražskými těhotenská cvičením