věku, ale je určeno sociálně, tedy vstupem do školy. Vstup do školy je dán věkem dítěte, ale může být posunut o jeden rok, popřípadě i o více let. Z této skutečnosti se dá soudit, že pro vstup do školy je důležitý nejen fyzický, ale také především mentální věk nebo soukromá mateřská škola Prahou 1 vyspělost dítěte. Proto mají některé děti odklad školní docházky o jeden rok, ve výjimečných případech o více let. Je však na místě Staroměstská nazývat tento věk dítěte právě zmiňovaným předškolním obdobím Autoři Matějček a se shodují na tom, že tento název předškolního období není zcela výstižný. Matějček s. nastiňuje původ tohoto názvu. Popisuje, jak je tato vývojová etapa velmi významná pro život dítěte, ale se školou tak jednoznačně nesouvisí. Za hlavní důvod vzniku tohoto pojmenování považuje společenský a kulturní tlak, který zapříčinil označení podle společenské vzdělávací instituce, tedy školy. Přímo říká, že takhle to vypadá, jakoby celé toto období bylo jenom přípravou na školu. Ale v tom je právě to nedorozumění Tak tomu není. Jsou to úkoly a potřeby zcela svébytné, tomuto období Malostranská vlastní, které nemají být pominuty, má li se dítě vyvíjet zdravě a společnosti k užitku. V tomto období je nejdůležitější činností soukromé mateřské školy Praha 1 dítěte hra. Vyplňuje v podstatě jeho veškerý čas. Hrou je dítě zaměstnáno skoro po celý den, kromě spánku, jídla a dalších biologických potřeb. Dítě si hraje, ať už se nachází v mateřské školce, doma a nebo kdekoliv se svými vrstevníky či kamarády. Proto by
bylo pro předškolní období výstižnější označení věk hry, které pro období předškolního věku dítěte použila například str Podle mého názoru by se tedy předškolní období mělo nazývat spíše věkem či obdobím hry. Předškolní období je však dlouhodobě používaný Národní třída a zažitý termín, proto by nemělo smysl jej nějakým způsobem měnit. Charakteristika předškolního dítěte Fyzický vývoj V předškolním Můstek období dítěte dochází k dalším změnám po všech vývojových stránkách dítěte. Především se zdokonaluje pohyb a motorický vývoj. a s. uvádějí, že se motorický vývoj stále zdokonaluje, dochází k zlepšení koordinace pohybu a pohyb se stává hbitějším. Dále popisují, že děti již umí běhat, také zvládají vyběhnout a seběhnout schody. V tomto období se zdokonalují i skoky a dítě se stává více soběstačnějším. Postupně se děti učí sami oblékat, zavazovat si boty a zvládat základní hygienu. Předškolák procvičuje svou motoriku mateřským soukromým školám Prahy 1 také při hraní si na písku, s kostkami a plastelínou. Kresba V průběhu předškolního období se zdokonaluje i kresba. Ve třech letech dítě umí nakreslit kruh, ve čtyřech letech dítě začíná kreslit křížek, v pěti letech čtverec a v šesti trojúhelník. Takovéto rozdělení autosklům Prahou 1