neznámými dospělými tedy s veškerým personálem mateřské školky. Rozdíl mezi lidmi, které dítě obklopují v rodinném prostředím a naopak v mateřské škole, ve své publikaci zajímavě naznačila Jeřábková Tyto dva obrázky jsem vložila do přílohy viz. a Autorka Chvaly Jeřábková s. se také ve svojí práci zabývá pojmem přechod. Vysvětluje, že přechod je obecně považovaný za jakýsi zásah do vnitřního světa člověka. Tento přechod může způsobit otřesy. Když se tyto otřesy postupně nevyrovnávají, mohou vyvolat vážné poruchy ve soukromou školu mateřskou Praze 9 vnitřní rovnováze člověka. Je tedy podstatné, jaké zkušenosti zejména ty prvotní dítě získá v mateřské škole. Od nich se bude Praha 14 odvíjet celkový postoj dítěte k mateřské škole a může to i ovlivnit pozdější vztah k ostatním lidem. Tato změna však není jen soukromé mateřské školky Praze 9 záležitostí dítěte samotného. Přechod se týká i jeho rodičů a jeho nejbližších členů rodiny. Je tedy důležité, aby se na tuto změnu připravila celá rodina dítěte. Příprava na mateřskou školu Jak jsem se již zmínila v předešlé podkapitole, jednou z nejdůležitějších věcí při již zmiňovaném přechodu dítěte z rodiny do mateřské školky je příprava. Příprava dítěte je prvním předpokladem pro to, aby přechod proběhl v rámci možností co nejlépe a pokud možno bez větších obtíží. Jak již bylo řečeno, vstup dítěte do mateřské školy se nevztahuje pouze na dítě ale i na rodiče. Důležitá je tedy i příprava rodičů. Rodiče by si měly nejprve
uvědomit, že se stávají rodiči dítěte z mateřské školy. Dále by měly být schopni podpořit dítě při vstupu a při jeho následném zvládání docházky do mateřské školy. Součástí přípravy rodičů je i výběr vhodné mateřské školy. Dnes mají rodiče tu výhodu, že anglických školek Praha 9