Košík DomečekMateřská škola Košík je soukromou školou s kapacitou 15 dětí, jejímž posláním je vytvořit nadstandardní podmínky pro předškolní vzdělávání dětí od 2 do 7 let. Důraz je kladen na rozmanitost nabídky aktivit, na rozvíjení osobnosti dítěte a na inkluzivní pojetí předškolního vzdělávání.
Našimi hlavními zásadami jsou příkladný a vstřícný přístup k dětem, spolupráce s rodinou a rozvíjení individuality dítěte ve všech směrech. Cílem je vytvořit prostředí, které v dítěti vzbudí zájem o rozmanitosti ve světe kolem něj a toleranci k rozdílnosti lidí. Díky velké nabídce aktivit pomáháme dítěti nacházet nové příležitosti k rozvoji a přirozeným způsobem tak rozvíjíme jeho osobnost.
Velký důraz je kladen na logopedickou intervenci v rámci speciálně-pedagogické intervence a depistáž a intervence u dětí nadaných. Škola se nachází v krásném prostředí nedaleko Hostivařského parku v blízkosti sídliště Košík. Budova školy je uzpůsobena rodinnému pojetí mateřské školy a je plně vyhovující pro provoz školy.
„Při výchově musíme v první řadě zaměstnat dětské srdce,
aby nejen cítilo úctu a soucit ke všemu, co žije,
ale aby aktivně pomáhalo životu všude podle svých možností,
aby se zkrátka zalíbilo být dobrým“
Ferdinand Krch
Denní režim
Veškerý denní režim respektuje potřeby dětí, ale zároveň dodržuje potřebné denní rituály pro pocit bezpečí. Činnosti dětí se střídají s relaxací, abychom zajistili příjemně strávený čas ve školce. Tento režim není dogmatický a může se dle potřeb dětí měnit.
07.30 – 08.30 Příchod do školky, volná hra
08.30 – 09.00 Ranní rituál – pohybová chvilka, komunitní kruh, přivítání, ranní písnička
09.00 – 09.30 Hygiena, svačinka
09.30 – 11.30 Hlavní vzdělávací blok – dle tematických plánu (v MŠ a venku)
11.30 – 12.00 Setkání v kruhu – reflexe denních činností
12.00 – 12.30 Hygiena, oběd
12.30 – 13.00 Příprava na odpočinek
13.00 – 14.00 Odpočinek s pohádkou
14.00 – 14.30 Protažení těla – zdravotně preventivní cvičení
14.30 – 15.00 Hygiena, svačinka
Do 15.00 Odchod dětí – zkrácená docházka
15.00 – 16.00 Kroužky v MŠ
16.00 – 17.00 Odpolední řízená činnost, volná hra
17.00 – 17.30 Druhá odpolední svačinka
17.30 – 18.00 Volná hra, Odchod dětí
Naše vize
1. Individuální přístup
Naší hlavní prioritou je individuální přístup ke každému dítěti. Každé dítě je jiné a jedinečné. Přejít z rodinného prostředí do nové sociální skupiny vrstevníků je vždy velkým krokem. Naším úkolem je, abychom co nejvíce usnadnili každému dítěti tento krok a poskytli mu tak pocit bezpečí. Jen v bezpečném prostředí se může dítě rozvíjet tak, jak potřebuje. Sledujeme dítě od začátku a zjišťujeme, v jaké oblasti je nadané, a v jaké oblasti potřebuje pomoci. Naším cílem je komplexní rozvoj osobnosti s důrazem na talent každého dítěte.
2. Prevence a pedagogická diagnostika
Na základě systematické práce s dětmi jsme schopni vytvořit pedagogickou diagnostiku dítěte a po konzultaci s rodiči zajistit jedinečný plán pro každé dítě. Díky speciálně-pedagogickým přístupům zajišťujeme logopedickou prevenci v rámci výuky i formou kroužku. Používáme formy arteterapie a pohybové terapie. Samozřejmostí je program pro nadané děti.
3. Výhody malého kolektivu
Předškolní věk je pro dítě nejdůležitějším obdobím, kdy navazuje první sociální vztahy a kdy je schopno mnohému se naučit a formovat své postoje k ostatním lidem. Naší filosofií je, že dítě se může optimálně rozvíjet jen v přiměřeně malém kolektivu. V naší MŠ je maximální kapacita 15 dětí a věnují se jim 3 pedagogové. Je zajištěna každodenní speciálně pedagogická podpora. Navazujeme na rodinnou výchovu a zajišťujeme dětem pocit rodinného prostředí. Díky malému počtu dětí si můžeme dovolit více mimoškolních akcí – návštěvy galerie, solná jeskyně, množství výletů, zoo, návštěva divadelních představení a mnoho dalších.
4. Integrace
Považujeme se za inkluzivní školku respektující všechny odlišnosti. Jsme schopni kvalitně vzdělávat děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Naší specializací je výchova a vzdělávání dětí s komunikačními problémy a autismem. Pro integrované děti jsme schopni zajistit asistenta pedagoga. Využíváme systém strukturovaného učení, sociální nácviky a alternativní a augmentativní komunikaci. Zajistíme veškeré kompenzační pomůcky dle potřeby dítěte. Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami zajišťujeme každodenní individuální terapie v ceně docházky. Zajišťujeme program pro děti z cizojazyčného prostředí a bilingválních rodin.