stejný. Dneska je možná ta technika, ale pořád potřebujou umět držet tužku a pěkně si hrát. Domluvit se s kamarádem, dodržovat pravidla Lahovičky Podobné názory panují převážně v názoru na kurikulární dokumenty na úrovni třídy. No teď je to úplně stejný, jenom se to jinak jmenuje. Na otázku, jak plánuje práci s dětmi na třídách, odpověděla Míša No furt stejně. Třídní vzdělávací program tvoří neoddělitelnou součást školního vzdělávacího programu. Jedná se o kurikulum neveřejné. Učitelky mu ale přikládají daleko větší Praha 12 důležitost než školnímu kurikulu. Třídní kurikulum je úzce spjato s přímou výchovnou činností a učitelka jeho prostřednictvím dokládá připravenost na přímou práci s dětmi. Proto, aby mohly zdárně tvořit třídní dokument, potřebují dostatečné znalosti i dovednosti a i při nich využívají své strategie a zdroje. Učitelky s několikaletou praxí využívají k plánování výchovné práce většinou vlastní zásobníky, které shromáždily v průběhu let práce s dětmi. Mimo to vyhledávají literaturu, ale tam naráží na soukromé mateřské školy Lahovice překážky ve výběru opravdu kvalitní literatury. Často se obrací ke starým metodikám výchovné práce pro mateřské školy, které byly soukromých mateřských školách Lahovicím podle učitelek přehledné a konkrétní. Myslím, že byly výborně zpracované, pokud si odmyslím ideologický ráz. Využívám vlastní zásobníky, vytvořené metodické řady zejména ze strých metodik, metodické portály, knihy a metodické publikace různých autorů. Návaznost
školního vzdělávacího s třídním a práce s rámcovým je samozřejmostí. Anna tvrdí, že staré metodiky jsou výborná věc hlavně pro začínající učitelky.Stejný názor má i Jitka. Pro začínající učitelky skvělé. Také by byl pro některé učitelky přínosný kompromis Praha 16 mezi starými metodikami a dnešním pojetím. Metodiky jasně určovaly, co se má kdy dělat s danou věkovou skupinou dětí. Učitelky měly jistotu, že pokud se jimi budou řídit, nezapomenou na nic. Myslím, že to bylo fajn. Možná by to chtělo nějakej kompromis mezi starýma Lahovicemi soukromou školu mateřskou metodikama a novým ervépéčkem. Kde teď máme dohledat, v jakým věku má dítě přeskočit překážku nebo projít schody. Tam je to