Když jdeš na školení, tak ti to nic nedá, že by se chodilo povinně, pravidelně, jak jste to měli na vejšce. Také informovanost rodičů by jim pomohla. Respondentky si myslí, že po revoluci mají rodiče potřebu dělat všechno jinak, než tomu bylo dřív. To se odráží ve výchově dětí. Většina rodičů neumí svým dětem stanovovat jasné hranice a necítí sami v sobě jistotu jak vychovávat své děti. Někteří rodiče mají problém svým dětem cokoli přikázat pod dojmem, že selhali, že to tak být nemá. Současná prestiž učitelky mateřské školy soukromé mateřské školy Stodůlky tomu nijak nepomáhá. I když se respondentky snaží vnímat rodiče jako své partnery, často se setkávají s tím, že obráceně to nefunguje. Praha 13 Na otázku, kde cítíš slabiny kurikulární reformy, odpověděla Soňa následovně. No spíš vidím slabiny ve výchově dětí od maminek, který jim nedají ty hranice. To je minimum rodin, kde ty hranice jsou. Ty děcka jsou inteligentní, umí básničky, písničky. Rodiče se jim věnují, ale oni jim dovolí všechno a my to musíme napravovat, ale to ani není v našich silách. Poslední potřebou učitelek, kterou by změna Lužiny měla přinést je přehledná, ucelená metodika. Ta tíží učitelky asi nejvíc. Musí denně vyhledávat z různých zdrojů, co budou s dětmi dělat a při tom nemají jistotu, jestli je jejich snažení správné. Shodují se na tom, že převážně mladým začínajícím učitelkám by taková forma podpory velmi pomohla. Učitelky se shodují na tom, že dovednosti v samostatném tvoření metodik jim střední ani vysoká škola soukromou školu mateřskou Stodůlky
nepřinesla. Jsou přesvědčené, že manuály pro konkrétní vhodné a systematické metody by měly přijít shora. Chybí mi současné moderní metodiky, které by byly hlavně přínosem pro začínající učitelky a studentky předškolní pedagogiky. Chybí mi metodická podpora v práci s soukromé mateřské školy Stodůlky dětmi. V ervépé je to nastavený strašně obecně a pak abychom se vyznali v literatuře, co je kvalitní a co ne a složitě to napasovávaly na