spoustu věcí ve školství. Víš, kolik takových změn jsem už zažila. Prostě další změna a zase nám řeknou, že to máme dělat jinak. Pouze jedna učitelky, která se v té době vrátila z mateřské dovolené a doposud nepracovala v mateřské škole, vnímala změny pozitivně. Mě to bavilo. Chtěla jsem se dozvědět, jak to funguje a chtěla jsem to dělat dobře. S očekáváním byla situace podobná. Většina učitelek očekávání neřešila. Soustředily se především na správné pochopení a plnění příkazů vedení. Tři respondentky očekávaly Nové Butovice zjednodušení práce, která bude méně náročná na čas a psaní. Jo, že to bude změna. Volnější, volnější způsob plánování, a že si soukromé mateřské školy Jinonice to budu moct dělat podle svého, podle svých představ. Čekala jsem ulehčení práce, míň papírování. Jiné hnala kupředu vnitřní motivace Já jsem v tom nehledala nic. Já jsem dělala, co po mě chtěla ta nadřízená. Já ji poslouchala a dělala jsem to, co ona mi řekla, protože Jinonic mateřským soukromým školám já jsem nikdy nechtěla být průměrná učitelka. Já jsem se toho držela striktně. Téměř všechny respondentky cítily už tenkrát vlastní zodpovědnost za další fungování jejich mateřské školy. V počátcích pochopily, že plánování i realizace vzdělávání je nyní v jejich Hůrka rukou. To je vedlo k dalšímu studiu a hledání dostupných zdrojů. Kde učitelky mateřských škol získávají informace o tvorbě První kroky učitelek mateřských škol po kurikulární reformě směřovaly k vytvoření školního kurikula. V tu dobu otevírala řada agentur
nejrůznější školení a kurzy. Všechny oslovené respondentky vyjma dvou, které mají praxi kratší než dva roky, absolvovaly jedno až tři Butovice školení na toto téma. Všechny se shodují na tom, že je školení nijak neobohatilo. Byla jsem ve na školení, ale já jsem to nepochopila. Nedalo mi to vůbec nic. Nevysvětlovala, co má být obsahem školního vzdělávacího. To školení bylo úplně zbytečný. Stálo to spoustu Klukovice peněz. Byla jsem na dvou školeních takovou formou, že během odpoledne se to snažili do tebe nasypat, ale všichni jsme vyšli naprosto čistí. Hmmm, v podstatě jsme tam nedostaly žádný návrhy, nápady. Hodně se tam mluvilo, psalo, ale víceméně to byla teorie, ale aby nám pomohli mateřskou školou Jinonice navrhnout, jak se něco dělá, přímo nějaký konkrétní případ, to ne. Byla jsem na několika školeních a pokaždé jsem se dozvěděla jiný postup. Prošla jsem dvě školení, ale ani jedno nebylo k ničemu. To jedno bylo zaměřený na zdravou školku a jelo se podle Gardnera, tak to pak všichni dělali stejně, protože to jinak neuměli. Já taky. Oni nám vysvětlili, že je to provázaný a že je to stejný, ale jinej způsob nám stejně neřekli. Věděla jsem pak, že školní vzdělávací má nějaký povinný části. To je ale napsané v rámcáku, takže to bylo o kadeřnickému salonu u Prahy 5 Jinonic