evaluační systém Přitom hodnoty plného souladu u ostatních částí kurikula byly například u identifikačních údajů o mateřské škole a Radlická obecná charakteristika školy byla v plném souladu dokonce u zkoumaných dokumentů. Vzdělávací obsah měl tyto nedostatky. Ve školách nebyly konkrétně propojeny okruhy činností s očekávanými výstupy MŠ, školy neumějí nastavit tzv. integrované bloky učiva a popsat hlavní smysl soukromé mateřské školy Radlice jednotlivých bloků MŠ. Vzdělávací obsah je často opsaný mechanicky přímo z a neodpovídá podmínkám dané MŠ. Nedostatky v evaluačním systému definuje následovně inspekční hodnocení, Tato oblast často neodpovídá požadavkům školského zákona a platné vyhlášky, školy neumí nastavit odpovědnost PP za vlastní hodnocení. Velmi častý je pouze formální a nefunkční popis, jednotlivé části nevytvářejí soukromé mateřské školy Radlice ucelený systém MŠ, neobsahují časové plány, způsoby hodnocení. Pravidla pro systematické hodnocení výsledků vzdělávání dětí a jejich pokroku nejsou v správně nastavena. Evaluaci, jako součást chápou respondentky jako důležitou součást své práce. Evaluace je v Smíchovské nádraží mateřské škole velmi přirozená, protože vede k zamyšlení, ověřujeme kroky, postupy, slabé stránky. Přemýšlíme jak co zlepšit, nalézt cestu. Chápu její důležitost a podstatu práce se zpětnou vazbou. Pokud ji děláš dobře, tak ti řekne, co děláš špatně a co zlepšit. Dělám to jednou za rok. Mám tabulku, co hodnotíme a jednou za rok to zpracujem a buď něco přidáme nebo uberem, podle situace. Přes
přesvědčení o důležitosti evaluace, učitelky občas utíkají, zejména ze strachu z kontroly do ovlivňování výsledků. No tak my se samy hodnotíme, pak tu přípravu. Kdyby se na to dívala inspekce, tak tam nenapíšu, že jsem je nezaujala, ale napíšu, že to bylo báječný. Když mateřskými školami Radlic třeba měla přijít inspekce, tak jsem si sedla a vlastně jsem si musela všechno zpětně vylhat. A bylo to pro mě nepříjemný. Nechci si Zlíchov připustit, že by se něco nepovedlo a abych řekla pravdu, tak to moc nepíšu a když už to píšu, tak mínus a plus. Evaluaci provází, podobně jako další části školního kurikula pocity nejistoty ze strany učitelek. Evaluace je hodnocení. To děláme, ale moc nevíme jak. Vždycky tak nějak napíšem, co se povedlo a co ne. No ta evaluace by se měla dělat pro tu školku. Přijde inspekce a bude to chtít vidět. Asi hlídat děti v Praze 5 Radlicích