Bednářová b upozorňují na důležitost laterality. Podle nich je třeba před zahájením záměrného cvičení zaměřeného na rozvoj soukromé mateřské školy Zlíchov grafomotoriky znát lateralitu dítěte, zejména lateralitu oka a ruky. Pro zjištění laterality existuje řada postupů, které se zaměřují na sledování dítěte při volné hře, sebeobsluze a každodenních činnostech, která jeho ruka je šikovnější, obratnější a při jakých Zlíchov činnostech ji více používá. Kresba Kresba je pro dítě významná činnost, při které je samo dítě aktérem činnosti a zanechává při ní stopu. Dítě prožívá radost z pohybu ruky, přičemž probíhá její uvolnění, které je v předškolním věku důležité pro budoucí správný nácvik psaní. U dítěte se od počátku kresby sledují její stádia, která začínají nereálnou kresbou, čmáranicí, následuje mateřskou školou Zlíchov znázornění hlavonožce a v předškolním období jde podle Třesohlavé, Černé Kňourkové d o lineární znázornění, harmonizaci obrysové kresby postavy, mizí nápadné disproporce a kresba postavy se vyznačuje určitými symbolizujícími detaily. Dětská kresba je ukazatelem jak grafomotorických schopností, vizuomotorické koordinace, tak i citového vnímání světa kolem sebe. Kresby dětí předškolního věku velice nápadně odrážejí výchovné vlivy rodinného prostředí, citového zázemí či frustraci psychických potřeb u dětí vyrůstajících v Dvorce narušené rodině nebo bez rodiny Třesohlavá, Černá Kňourková, e, s. Smyslové vnímání Smyslové vnímání je třeba u předškolních
dětí aktivně rozvíjet záměrnými kvalitními aktivitami. Pasivní sledování aktivity nestačí a je nutno zapojovat i smysly, převážně zrak, sluch, hmat. Teprve po konkrétních zkušenostech s reálným světem se u dítěte rozvíjí fantazie, představivost, myšlení, řeč a soukromé mateřské školy Zlíchov schopnost chápat příčinu. Zrak Zrak umožňuje sledovat, orientovat se a zprostředkovávat informace o prostředí. Zrakové vnímání lze chápat jako schopnost konstantního vnímání, uvědomování si části a celku, polohu v prostoru. Aby se dítě naučilo číst, je nutná Zlíchově mateřské soukromé škole zraková vyspělost, tedy zrakové rozlišování, analýza a syntéza, zraková paměť, vnímání barev, figury a pozadí. V předškolním věku dítě ještě neumí rozkládat celek na jednotlivé části. Pozoruje daný jev jako celek. Pak se zaměřuje na nápadnost, výrazný znak, který je pro dítě podstatný. Další detaily pomíjí, a to je podstatné pro sledování vývoje zrakové analýzy a syntézy. e tento způsob
        
                
              
Montessori Children´s House
Pro Family Točitá
Rodinné centrum Honzík - Pankrác
Sloník
Jako doma - první krůčky
Pro Family Čiperka Modřany
Foxíkova dětská skupina Krč
Mateřská škola EduArt Vinohrady
Dětská skupina Progres Smíchov
Indigo Kids
Dětská skupina Progres Pankrác
MAM Prostor Malvazinky
Ekoškolka Děvínek
Smarties
Vyšehrad Monsters
Dětská skupina Little Heroes Smíchov
Sedmikvět
Školka Na houpacím koni
Magic Rainbow
Dětská skupina Korálky