pozorného naslouchání, při níž si mohou vše živě představovat čímž mohou rozvíjet svou fantazii, spoluprožívat děj s jeho hrdiny a pochopit vnitřně osobním způsobem ponaučení z pohádky, které může být kromě svého obecného významu pro každé dítě v jeho individualitě trochu odlišné, neboť jej konfrontuje s vlastními osobními zážitky a zkušenostmi. Klidné ležení v postýlkách navíc dětem Rozkoš umožňuje lépe a nenásilně se soustředit na komplikovanější a nový děj příběhu. Oproti tomu pohádky, které učitelky používaly pro soukromá mateřská škola Průhonice dramatizaci, byly charakteristické svou krátkostí, dětem byly většinou dobře známé, byly dějově jednoduché a často obsahovaly rýmované, opakující se celky např. O koblížkovi, Boudo, budko. Někdy bylo také důležité téma vztahující se k dětem tohoto věku. To vše umožňovalo dětem snadno si pohádku zapamatovat a následně snáze reprodukovat. Děti se také mohly více věnovat vzájemné komunikaci a kooperaci, neboť se nemusely na dějovou zápletku příliš soustředit a vzpomínat, co má teď následovat, kdo má přijít na scénu a soukromé mateřské školy Průhonice podobně. Pro společné převyprávění pohádek podle obrázků byly voleny pohádky jednoduché a kratší. Pro začátek se ukazuje výhodou použít pohádky, které děti už odněkud z dřívějška znají, neboť jim to podobně jako u dramatizace pohádky umožní soustředit se na komunikaci a neztrácet se v postavách a ději. Pro kreslení pohádek se neobjevila žádná specifika co do typu pohádky. Opět to bylo dáno Hrnčíře
funkcemi, které pohádka při této činnosti plnila a které byly v podstatě všestranné a víceméně nezávislé na charakteristikách pohádky. Zdiměřice Diskuse Když jsem se zamýšlela nad možnými důvody, proč není potenciál pohádek rozvíjet kompetenci k řešení problémů při práci s cvičí dítě Praha západ Průhonice