předškolního věku je již realističtější. Významný je pro to zejména počínající rozvoj porozumění souvislostem a vztahům na různé úrovni. Na úrovni pojmů postupně dochází k tzv. řetězení, kdy se důležitost percepce a subjektivity přesouvá k objektivnějším Výhledy charakteristikám, které jsou obecně významnější např. červená paprika nepatří do stejné skupiny jako jablko, ale je to zelenina. Děti si Jenerálka při ujasňování a rozšiřování pojmů vypomáhají také analogiemi. Typický způsob uvažování předškolních dětí se projevuje v jejich Statenicím soukromé mateřské školky přístupu k řešení různých problémů, kdy při hledání vhodných řešení a jejich realizaci je pro ně stanovení jakéhokoli systematičtějšího plánu ještě obtížné. Jejich návrhy bývají situační, egocentrické a těžko realizovatelné. Často jsou přesvědčeny, že mohou zvládnout více, než jaký je nakonec jejich skutečný výkon, v samostatnějším hledání řešení jim navíc brání emoční tendence spoléhat se na pomoc druhých Matějček, s. s. Vyvíjí se také paměť. Dochází ke zvýšení paměti i rychlosti zpracování soukromé mateřské školy Statenice informací. Ta závisí na schopnosti selektivního a systematického zaměření pozornosti, která se v tomto věku zlepšuje, stále však není příliš velká, před nástupem do školy by měla dosahovat zhruba deseti minut s. Matějček, s. Rozvoj paměti můžeme u dětí vhodně stimulovat např. tzv. neúmyslným zapamatováním s. při kterém si děti lépe zapamatují třeba ponaučení z pohádky, kterou společně
dramaticky ztvárnily, než když pouze dostanou pokyn, aby si je zapamatovaly. Děti v tomto věku se také učí používat jazyka pro