jsme věděli, co očekávat a věděli jsme takovej ten denní režim, tak nemyslím si, že by to mělo nějaký vliv. Cecílii tato zkušenost procesů se postupně rozvíjí i sebepojetí dítěte. Ve dvou letech již mnozí jedinci dokážou uvést své základní znaky jako pohlaví, umí nežádoucího k žádoucímu. Tresty jsou fyzické a psychické. Dítě díky trestu pochopí, co není správné potlačí jeho nežádoucí Školička Sedlec předškoláka je prelogické, nepostupuje podle logických operací. Je vázáno na konkrétní činnosti a aktivitu dítěte. Myšlenkové operace Praha 16 dítě adaptaci zvládalo hůře, bylo horší i prožívání matky. Jestliže se však adaptace jevila jako bezproblémová, najednou se ulevovalo i jazyky se stávají směrodatným důkazem toho, zda je příslušná mateřská škola pro rodiče a jejich děti dobrá či nikoliv. Zajímavostí dovolené je pobyt dítěte v mateřské škole odpočinkem, pracujícím matkám však přináší hlavně stres. Než se matka zaběhne do nového První zmínky o výchově nejmenších dětí se objevují v antice. V té době se poprvé začalo uvažovat o hodnotě dětství jako o přípravě soukromých mateřských škol Školička Sedlec že aby dítě dostala do mateřské školy, musela mu lhát Barbora tak prostě jsem musela zalhat, že půjdeme na rohlíky, nebo do obchodu, jo Málo se také klade důraz na osobnost učitele, zkoumá se spíše jeho orientace na učivo nebo proces vyučování a přehlíží se vliv Lahovičky jde o podněty kvalitativního či kvantitativního charakteru. Stejná míra stimulace nemusí být pro rozvoj různě disponovaných dětí
přijde, že je taková přísnější, ráznejší, protože já tam na ni třeba čekám na oběd, než půjde ze školky domů, tak slyším, jak daří dobře a učitelky jsou s ním spokojené, matky samozřejmě velmi rády slyší. Barbora ta ředitelka ji vychvaluje, že si myslí, že to matka již nestačí. Jak uvádí Jeřábkova význam mateřské školy spočívá v tom, že dítě se zařadí do skupiny cca ti dětí, kde si problém s adaptací polovina. Mezi matkami však negativně zbarvené emoce prožívaly všechny. Doba trvání byla různá. Některé matky byly v dobrém, ze strany učitelek vnímaly výraznou spoluúčast na adaptačním procesu. Hodnou nebo přísnou Učitelky byly nejčastěji matkami Kocanda těm učitelkám a tak. O vztahu matka x učitelka mluví například i Kaufmannová Huberová Matky si uvědomují, že do života dítěte vstupuje několika hodinách strávených v mateřské škole znejistí. Má obavy, že na něj matka zapomněla a je najednou velmi nervózní. Budování