především pochopení jeho ideí. Náročný přechod z role uživatele a zprostředkovatele do role tvůrce lze zvládnou jedině náročnou Dvorce prací. Pokud je v mateřské škole spolupracující kolektiv, kterému záleží na kvalitě vzdělávání a celé mateřské školy, je velká soukromá mateřská škola Barníku pravděpodobnost, že se podaří vytvořit školní vzdělávací program, který odpovídá požadavkům ale také se z něj stane prakticky využitelný dokument, který pomáhá pedagogům při každodenní práci Manuál k přípravě, Obsahová analýza školního vzdělávacího Kavčí Hory programu zpracování cílů a obsahu Tvorbě školního vzdělávacího programu by měla předcházet důkladná analýza současných podmínek mateřské soukromé škole Braník předškolního vzdělávání. Ta pedagogům ukáže výchozí situaci školy a pomůže vytvořit funkční a perspektivní P Podmínky vymezuje na optimální úrovni. Jsou to podmínky věcné materiální, životospráva, psychosociální podmínky, organizace, řízení mateřské školy, personální a pedagogické zajištění a spoluúčast rodičů. K analýze je dobré použít i materiály z minulosti školy Například Výroční zprávy, inspekční zprávy a zprávy z jiných kontrol, dotazníky rodičů i zaměstnanců z minulosti. Současně lze vytvořit nové podklady a dozvědět se od zaměstnanců pomocí rozhovorů či dotazníků jejich názory na současné vzdělávání, hodnocení dětí, vize do budoucna, pohled na materiální podmínky a celkové klima školy. Od rodičů je možné zjistit názor na vzdělávání v mateřské škole, na organizaci
vzdělávání, co od MŠ očekávají, jaký mají názor na organizování akcí pro rodiče, jak jsou ochotni pomoci atd. Děti přinášejí Braníkem mateřskými školami zpětnou vazbu o atraktivnosti zařazených činností, jestli jsou v mateřské škole spokojené a těší se do ní. Také zřizovatel má představy a plány do budoucna, o kterých je dobré vědět a počítat s nimi. Ke zjištění požadovaných dat můžeme využít písemné i ústní sdělení, rozhovory, diskuse, workshopy, pozorování, sebereflexi a jiné. analýza patří k obtížnějším technikám. Spočívá v soukromé mateřské školy Braník rozdělení faktorů ovlivňujících vzdělávání do čtyř kategorií. Patří sem silné stránky školy, slabé stránky, příležitosti a rizika. Z rozdělení plynou kroky, kterými by se škola měla zabývat. Silné stránky rozvíjet, slabé potlačovat, příležitosti využívat a rizikům se vyhýbat. Výsledky zapisujeme to tabulky a z ní navrhneme na základě diskuzí konkrétní opatření a doporučení. Z analýzy