byla podívat i teda u zápisu, a to mi teda taky moc pomohlo, abych věděla, co oni považujou za předčtenářskou gramotnost, co oni od těch dětí požadují a já potom vím, od čeho se můžu odpíchnout, co je třeba nachystat do školy. Mimo zápisu do ZŠ se chodí učitelky s dětmi mateřskými školami Petřín z MŠ do základní školy podívat, aby děti poznaly školní prostředí a věděly, co je čeká. Zde se vrátím k teoretické části práce, kde se spolupráce mateřské školy a základní školy zmiňuje v závazném dokumentu formou, že všechny cíle vymezené v jsou zaměřeny na Petřín aktivní rozvoj a učení dítěte pro další vzdělávání v základní škole, proto je kladen důraz na kontinuitu předškolního a školního Pohořelec vývoje. Jako velmi přínosný zdroj inspirace a pohledu na rozvoj poukázala Hedvika, která spolupracuje se základní školou a účastní se zápisu do ZŠ, kde čerpá inspiraci pro svoji budoucí práci. snažíme se spolupracovat i se školou v tomhle tom, protože oni nám řeknou, kde mateřské soukromé škole Petřína ty děti jsou slabší, kde mají silnější stránky, co je potřeba s nima, jakoby oni nám poradí, kde je třeba zasáhnout a kde je potřeba zabrat, a to se mi líbí hodně ta spolupráce s tou základní školou. Další spolupráce mateřské školy je s knihovnou a pak se základní uměleckou školou. Spolupráci s knihovnou uvedlo všech respondentek. V mateřské škole se vzdělávají i děti s problémy, tudíž je samozřejmá spolupráce s pedagogicko psychologickou poradnou PPP. Tuto spolupráci zmínily dvě respondentky, ale uváděly, že postrádají
zpětnou vazbu z PPP, jelikož vyšetření dítěte je na zvážení rodičů a oni nedostávají žádné vyrozumění o absolvování vyšetření dítěte. V případě, že dítě trpí závažnější poruchou nebo není zralé na školu, je tento fakt nesporně zanedbán a učitelky si nemohou potvrdit nebo vyvrátit svá podezření, což je důležité v získávání odborné kompetence a způsobilosti k předcházení rizikových Petříně soukromé mateřské školky faktorů. Alice jo, a ještě s pedagogicko psychologickou poradnou, to jsem zapomněla, já musím dělat tu prediktivní baterii čtení každej soukromé mateřské školy Petřín rok, a pokud ten rodič chce, tak s tím předškolákem tu baterii udělá, ale my už se nedozvíme, jakoby to hodnocení, jo, to už, zpětná vazba z pedagogicko psychologický poradny není. Jana uváděla jiný druh spolupráce s organizací, cílený k prevenci zdraví a bezpečí, což se týká rozvoje sociální stránky u dětí Dělali jsme i preventivní program se sdružením že se to týká i tyhle oblasti, že jo, nebrát si