školy uvádí, jako jedny z nejpřínosnějších pro dítě. Výzkum ukázal, že přestože škola považuje tyto formy spolupráce za velmi Letná důležité, zřejmě nedostatečně informuje o jejich nabídce rodiče. Nízká informovanost rodičů o důležitosti některých forem spolupráce soukromých mateřských školách Bubeneč rodiny a mateřské školy se potvrdila i v položkách zjišťujících, jak se rodiče těchto forem účastní. Zejména pokud se jedná o konzultační hodiny, které podle ředitelky jsou zásadní formou spolupráce s největším přínosem pro dítě. Účastní se jich pouze více než čtvrtina rodičů. Z těch, kteří se neúčastnili, téměř polovina uvádí, že o této nabídce neví. Přesto rodiče podle výsledků výzkumu vnímají přínosnost této spolupráce a více než polovina jim připsala přínos zásadní. Vysvětlení je možné hledat v Hradčanská odpovědích na otevřené otázky, kde rodiče uváděli konkrétní přínos této spolupráce Pro děti nevím, ale pro rodiče ano Jsem s pedagožkami v každodenním kontaktu a vše potřebné si sdělíme po chvilkách, např. při vyzvedávání dětí. Několik rodičů tedy uvádí, soukromé mateřské školky Bubenčí že konzultační hodiny pro dítě nejsou tak přínosné jako pro rodiče. Některé odpovědi ukazují na skutečnost, že rodiče a možná i některé učitelky si nahrazují konzultační hodiny po chvilkách,. Jak však jednoznačně vyplývá z odborné literatury tyto rozhovory, které jsou efektivní pro rozvoj dítěte, by měl učitel poskytovat formou konzultací mimo čas přímé vyučovací povinnosti. Pokud tak činí v
čase, kdy pracuje s dětmi, snižuje tím svou profesní prestiž, protože ve chvíli předávání je v přímém pracovním procesu, kde by se měl věnovat vzdělávání a nikoli konzultacím s rodiči. Pokud se jedná o tak zásadní formu spolupráce rodiny a mateřské školy, je cvičili dítěti Praha 6 Bubeneč