Co ale často škodí vzájemným vztahům, je to, že negativa řeší jinde, než kde by se správně řešit měla a často je tak zmenšována Bílá Hora možnost nějakého společného řešení. Druhou věcí je, když se o problémech pouze přemýšlí, ale neřeší se. Takové situace ubírají školnímu klimatu již zmiňované příjemnosti. Koťátková dále zmiňuje i důležitost podání zpětné vazby. Mluvit o vzniklých Petřiny domněnkách, poskytovat podporu a zpětnou vazbu patří mezi další podmínky při tvorbě partnerských vztahů. Formy spolupráce rodiny a MŠ Formy kontaktů rodiny a mateřské školy v systému vzájemné komunikace jsou odlišné podle názorů jednotlivých autorů. Informace o rozmanitých způsobech kontaktů rodiny a školy lze najít v různých publikacích. Většinou vychází z běžné praxe mateřských škol. Kolláriková s. rozděluje formy kontaktu školy a rodiny podle Míry zprostředkovanosti bezprostřední setkání rodičů a učitelů tváří v tvář třídní schůzky, konzultační hodiny, schůze rodičovských rad a sdružení, besídky, školní slavnosti, málo frekventované mateřskou školou Liboci návštěvy učitelů v rodině, nebo rodičů ve vyučování zprostředkovaný styk telefonický styk a veškerá písemná komunikace pomocí soukromých mateřských školách Liboci notýsků, časopisů, oběžníku, nebo dopisů. Větší část komunikace se však odehrává přes dítě, nejen formou vzkazů, žádostí, ale také tím, jak dítě vypráví o škole rodině Obsahového zaměření střetnutí Sociálního vymezení střetnutí individuální x kolektivní
Funkce střetnutí Koťátková s. ve své knize Dítě a mateřská škola hovoří o tom, jaké jsou současné snahy této spolupráce. V knize soukromé mateřské školy Liboc jsou zmíněny třídní schůzky, den otevřených dveří, určité hodiny pro konzultaci s učitelkami, výstavy dětských prací, jiné akce, besídky, možnost rodičovské přítomnosti při výletech a jiných náročných akcích. Zmíněné jsou i příchody rodičů do třídy společně s dítětem, které již nejsou překvapující, stejně tak jako nejsou překvapením různá neformální posezení rodičů s dětmi a učiteli. Vstup rodičů do třídy je pro spolupráci nezbytný. Společné práce vytváří prostor pro neformální komunikaci nejen mezi rodiči, ale i mezi rodiči a učiteli. V takové práci není důležitý produkt, neměli bychom ji tedy srovnávat s dřívějšími brigádami, ale proces. Podrobněji o takové spolupráci hovoří ve své knize Svobodová s. Společná tvoření tvoření, při kterém se sejdou rodiče spolu se svými Liboc mateřským soukromým školám dětmi, nám dává nemálo prostru k neformální komunikaci. Školní slavnosti za takovou slavnost nemusíme považovat pouze různé besídky, ale Vypich i průvody, koledy, oslavy a loučení. Třídní vzdělávací programy zejména sem patřící charakteristika třídy je pobídkou pro komunikaci libocký pražský montessori školkách