odehrává v prostředí, v němž se zkoumané fenomény odehrávají, jedná se tedy o mateřské školy a výzkumným vzorkem, neboli sledovaným aktérem a zároveň respondentem při realizaci rozhovorů, jsou prvotně učitelky v mateřské škole, druhotně děti. K realizaci výzkumu jsem oslovila a navštívila celkem sedm mateřských škol v Kraji Vysočina, zřizovaných městem či obcí. Tyto mateřské školy jsem volila proto, soukromé mateřské školy Zvonařka že soukromé mateřské školy mají odlišné a mnohdy specifické výukové programy. Dalším krokem pro vstup do terénu bylo oslovení vedení náhodně vybrané mateřské školy pro získání souhlasu k provádění výzkumného šetření. Následovalo oslovení vždy jedné učitelky vybrané mateřské školy, které již nespadají do označení začínající učitel. Začínající učitel je učitel, který má příslušné Zvonařka vysokoškolské vzdělání a pedagogickou způsobilost, chybí mu však pedagogická zkušenost, je na začátku své profesní dráhy. Časové Folimanka rozmezí začátečnictví nelze přesně vymezit, neboť závisí na typu školy, aprobaci, výši úvazku, individuálních zkušenostech učitele obvykle se stanovuje na období prvních let profesní praxe Průcha, Walterová Mareš, g, s. Výzkumné šetření se odehrává v systému předškolního vzdělávání, kde doposud není podmínkou vysokoškolské vzdělání pedagogů. Proto jsem od tohoto požadavku ve vymezení soukromé mateřské školy Zvonařka začínajícího učitele upustila, ale při výběru výzkumného vzorku respondentek, jsem se snažila o maximální rozličnost, jak do délky
praxe, tak získané kvalifikace učitelek. Rozhodující byla délka praxe učitelek, kterou jsem dle vymezení nastavila i ve výzkumu, tedy