náhodně, je sestaveno dle vývoje kompetencí u dítěte. Na základě této studie je tedy možné říci, že mateřská škola rozvíjí kompetence ve stejném pořadí, jako s tím počítá psychlogický model čtení Adams. Nejprve se dítě učí vnímat obsah a význam sdělení obsaženém v literatuře pro děti a až poté se učí samo zpracovávat text. Každé vyučování využívá nějaké materiální prostředky, které slouží k efektivnímu průběhu vyučování. Velkou část materiálních prostředků tvoří tzv. učební pomůcky, které mohou být reálné nebo vizuální, zvukové nebo kombinované modely skutečnosti Průcha, Literaturu pro děti a tedy knihy nejrůznějších žánrů, které Ládví jsou užívány v mateřských školách, můžeme zařadit jak mezi reálné, tak mezi modely skutečnosti. Literatura pro děti je v mateřských Vychovatelna školách využívána každý den, přičemž jde většinou o jejich cílené využití učitelkou. Literatura pro děti a mládež Literatura pro děti je jednou z částí literatury. Jako jeden ze subsystémů literární slovesnosti vyčleňuje zejména v příznakovém protikladu k literatuře pro dospělé příznakovost je jedním ze základních myšlenek Pražského lingvistického kroužku, teorie byla vypracována Romanem soukromé mateřské školy Dolní Chabry Jakobsonem a popisuje význam protikladu, kdy existuje tam, kde se oba členy liší přítomností nebo nepřítomností téhož formálního rysu. mateřskými školami Dolní Chabry Literatura pro děti a mládež představuje oblast relativně autonomní, má vlastní žánrové priority, specifickou funkčnost, značnou míru
nezávislosti na proměnách literárních směrů a norem, ale užší závislost na adresátovi a sociální realitě. Zjednodušeně tedy můžeme Bulovka říci, že literatura pro děti a mládež se nemusí přizpůsobovat změnám ve společnosti politické převraty, ale musí stále plnit svoji funkci a zaměřovat se na čtenáře. Charakteristika literatury pro děti a mládež Pojem literatura pro děti a mládež se vyvíjel v souvislosti dětské plavání nejblíže Prahy 8 Dolních Chabrů