konzumovat samostatně a ne s pečivem. K obědu také dostávají často ovoce a zeleninu, velice často je součástí obědu nějaká obilovina soukromé mateřské školy Muzeum jako kuskus, jáhly nebo bulgur a k tomu nějaká omáčka z řepy, dýně apod. K odpolední svačině podáváme dětem často ovoce, třeba kousky jablek. Jak častoKaždý den Jak kdy, ale součástí oběda je pravidelně vždy ovoce nebo zelenina. Vaříte si v rámci mateřské školy nebo máte stravu dováženou V rámci mateřské školy si vaříme. Vaříme převážně z bio surovin. Mají děti přístup k tekutinám během celého dne Jakým způsobem je hlídán pitný režim Během dopolední svačiny klademe důraz na to, aby měly všechny děti otevřenou termosku a Muzeum napily se z ní, nebo z láhve. Spousta dětí není schopna otevřít termosku, tak jim s otevřením pomáháme a tím máme kontrolu nad tím, kdo soukromé mateřské školy Muzeum pil a kdo ne. Vaří se dětem čaj do várnice už dopoledne a tento čaj se využívá během oběda, před obědem děti vypijí hrneček čaje a stejně tak při odpolední svačině dostanou také hrneček čaje. Pijí i jindy než při jídle Když jsme v lese, tak většinou nemají tu potřebu, protože těsně před tím se napijí při dopolední svačině. Někdy v teplejším období si berou batůžky sebou, takže podle potřeby se mohou napít vlastního pití. V tom teplejším období svačíme v lese. V chladnějším období svačíme v našem zázemí chatky. V Hlavní nádraží průběhu odpoledne si mohou říci a pití jím dám. Většinou jejich potřebu pokrývá denní rytmus. Většinou se nesetkávám s tím, že by
děti měly žízeň během dne. Stolují děti samostatně Vědí, jak používat příbor Nalévají si samy polévku Jídlo dostávají již na talíři, takže neservírují, a to ani polévku. Jedí pouze lžící, nevyužívají příbor. Ani předškoláci Ani předškoláci. Ptali jsme se, jestli používají příbor doma, někdo odpověděl kladně, ale u nás ve školce se jí jen lžičkou. Je to i proto, že se snažíme, aby Muzeem soukromá mateřská škola byly věci jednotné pro všechny děti, aby si nezáviděly. Po obědě si každý vyškrábe zbytky do nádoby k tomu určené a umývají si talíře samy. Kolik času tráví děti venku během jednoho dne v mateřské škole Využíváte školní zahradu, nebo chodíte na vycházky Součástí naší mateřské školy je pozemek, který děti využívají ráno, při předávání. Hrají si volnou hrou. Při začátku programu, soukromé školce Prahou 1 Muzeem