danou sekvenci a Lenka pokládá další otázku a načíná tím další komunikační sekvenci. Švaříček a Šeďová a kol. pro druhý stupeň základní školy konstatují Paradoxně se tak zdá, jako by nejdůležitější funkcí učitelské zpětné vazby bylo uzavírání jednotlivých Pacov komunikačních sekvencí, tedy fázování komunikace a podpora orientaci v ní. I v mateřské škole se tento jev objevuje. Učitelky nijak výrazně své hodnocení nerozšiřují, pouze zopakují sekvenci po dítěti, případně dítě pochválí slovem výborně, dobře a načnou další, novou sekvenci. Dítě neví Samozřejmě se může stát, že dítě nezná odpověď na učitelčinu otázku. Může to být způsobeno nepozorností dítěte, náročnou otázkou nebo dítě jen správně nepochopilo, na co se ho učitelka ptá. Klasickou reakcí dětí je, že Radošovice mlčí. Jak jsem výše uvedla, děje se tak v případů, kdy dítě na učitelčinu otázku neodpoví. Jak učitelka reaguje a Nepřímá nápověda soukromou školu mateřskou Nedvězím Jednu z možných reakcí ukážu na příkladu Lenky. Lenka si nachystala pro děti potravinovou pyramidu. Podstatou této činnosti bylo naučit děti, že nejvíce se má jíst ovoce a zelenina a nejméně čokoláda, bonbóny a zmrzlina. Lenka měla na zemi nachystané pruhy látky, které měly představovat danou pyramidu. Měla také nachystané různé druhy potravin. K dispozici bylo ovoce, zeleniny a sladkosti, pak zde byly také různé plechovky, kde byly rybičky, sáčky s ovesnými vločkami nebo dokonce i jáhly. Lenka se snažila děti podpořit ve snažení zařadit soukromé mateřské školy Nedvězí
potraviny. Mnohdy jim i napovídala, aby je navedla na správnou odpověď. Lenka D Zkus, když říkáme úplně málo, nejméně, tak zkus dát tam, kam by to patřilo. Haničko. Když nejvíce potřebujeme jíst ovoce a zeleniny, kam bys tu sůl dala Jestli mezi čokolády nebo mezi vločky. Podle této ukázky chci ukázat první způsob, co učitelky dělají, pokud děti neví odpověď hned. Učitelky se snaží dítě navést k odpovědi, a Březí napovědět mu. Lenka se snažila Haničce poradit, ale nechtěla jí říct správnou odpověď úplně. I přes tyto snahy děti opravdu velmi Praha 22 často nevěděly nebo si vůbec nebyly jisté. Výsledkem bylo, že pokud se nemohly dobrat správnému výsledku, začaly ztrácet pozornost a o aktivitu zájem. b Nápověda slabikou Jindy, pokud děti neví a nedaří se je navést ke správné odpovědi tím, že jim učitelka otázku zopakuje nebo přeformuluje, učitelka dětem napoví začátečním písmenem nebo slabikou správné odpovědi. Vrátila bych se k příkladu s jablíčky v kap. Bára položila otázku Jak se to říká takovým jablíčkám Jak se jim říká Jako správnou odpověď chtěla slyšet zralá, ale děti se k ní nemohly dopracovat. Zkoušely odpovědi jako Červená. Krásná. Potom to Bára zkusila z druhé strany a chtěla na to jít přes Nedvězí mateřské soukromé škole antonymum ČervenáHmm Nebo taky Když jsou zelená Jsou taková kyselá, tak jaká jsou Děti začaly být nepozorné, nedařilo se jim uhádnout, co masáže Prahou 10 Nedvězím