předškolního vzdělávání Knapíková, Kostrub a Miňová uvádí, že metody by měly být přizpůsobené zvláštnostem, specifikům a Lehovec osobnostem dětí. Pod pojmem metoda se rozumí systematická posloupnost činností směřujících k dosáhnutí cíle. Nejčastější metodou při vyučování v mateřské škole je podle Knapíkové, Kostruba a Miňové výše uváděná hra. Hra jako metoda Dítě si volně přichází do mateřské školy hrát. Z jeho pohledu je to výlučně hra, kterou si vyplňuje prostor na scénář svého dětství. Hra je hlavní a formativní aktivita dětství. Hru z pohledu pedagogiky a didaktiky mateřské školy je třeba chápat ve smyslu hra poznávání reprodukování komunikování učení se tvorba rozvoj. Knapíková, Kostrub, Miňová, s. Hra je z pohledu didaktiky mateřské školy efektivní metodou, jak dosáhnout soukromé mateřské školy Hloubětín vytyčeného cíle při práci s dítětem. Pro mou práci je hra důležitá v tom ohledu, že napomáhá rozvoji komunikačních dovedností Praha 14 dítěte. V prostřední mateřské školy není hra ničím výjimečným. Zajímavé ale je, že hra neslouží pouze pro pobavení děti, ale učitelé ji využívají i k učení. Monatová považuje hru za základní a přirozenou činnost dětí. Přispívá k vývoji projevu a změnám ve vývoji jedince. Opravilová a Dostál ještě poznamenávají, že hra pomáhá navazovat kontakt s dospělými i s vrstevníky. Také vede dítě Hloubětíně mateřskými školami ke spolupráci a k soutěžení. Zajímavá je modelace běžných sociálních situací. Dítě si utváří různé sociální role, zvnitřňuje si
sociální normy a v neposlední řadě hra učí děti podřizovat se pravidlům, pomáhá regulovat a rozlišovat vlastní city, uvolňovat a vyrovnávat napětí a přetížení a dokonce ovlivňuje i pojetí sama sebe. Hra je mnohostranný a různě interpretovatelný způsob lidského jednání. Protože mateřská škola seznamuje děti každý den vždy s jiným kouskem světa a protože se dětská činnost všeobecně označuje jako hraní, může být hra chápána jako nejvyšší forma svobodného učení. Deissler, s. To samozřejmě neznamená, že prostě stačí, když Kolbenova za vlídného dohledu necháme děti hrát si. Bohatství a různorodost činností, které pod pojmem hra můžeme zahrnout, vedly odjakživa k kadeřnickému salonu v Praze 9 Hloubětíně