dítětem, k čemuž je třeba vytvořit vhodné podmínky prostředí vybíráme bezpečné a vhodné prostředí k práci a činnostem s dítětem dostatečný čas na dítě nespěchat, dát mu prostor k sebevyjádření citovou pohodu a bezpečí dítě potřebuje cítit jistotu, že to, co soukromé mateřské školy Homolka děláme, děláme pro něj a s ním a že nás ta společná činnost baví, teprve pak bude dítě spokojené, bude ho to bavit a bude aktivně vyhledávat a vyžadovat činnosti pro společnou práci s rodičem. V případě potřeby je žádoucí poskytnout mu pomoc či radu, neodmítat a neodbývat ho. Dávat dítěti příležitosti a možnosti výběru dítě potřebuje podněty a nabídku, aby se mohlo samostatně rozhodovat, vyjadřovat a cítit, že má možnost volby a svobodného rozhodnutí. Příležitosti nabízí poznání a poznáním se dítě učí. Druhou rovinu zastupují činnosti v běžném životě, při kterých je vhodné využívat přirozeně vzniklých situací, rituálů, které vedou k uvědomění mateřským soukromým školám Homolky si řádu světa, lepšímu zapamatování prožitkem. Dítě svět poznává a spousta věcí i prožitků je pro něj něčím novým a obohacujícím. Chaloupka e považuje rozvoj řečových dovedností dítěte za stěžejní roli v tomto období, kdy se upevňují rysy sociálního Homolka chování dítěte ve vztahu k lidem a prostředí, kterým je obklopeno. Kniha má ve vztahu k dítěti funkci rozvoje dětské psychiky, socializace Vypich dítěte a jeho kulturních aktivit. Tato etapa prvního seznamování dítěte s knihou bývá označována jako předčtenářské období, tedy
období předcházející období čtenářskému. Tato období dělí do dvou etap nečtenářské setkání s uměleckou slovesností je zážitkové, a čtenářské, které navazuje a opírá se o ně. Paměť Paměť je psychická funkce, která člověka udržuje při životě, Homolce soukromých mateřských školách protože na základě zkušenosti se učí, mění své chování a přizpůsobuje se. Jestliže je paměť důležitá v životě člověka, měl by se její rozvoj podporovat již v předškolním období dítěte. Z hlediska vývojové psychologie je paměť u dětí v tomto věku krátkodobá. Také Říčan dělí paměť na krátkodobou a dlouhodobou. V krátkodobé paměti si člověk uchová jen mžitkové vjemy v podobě jednoduchých Bílá Hora prvků slov, čísel. Dlouhodobá paměť umožňuje dlouhodobé zapamatování informací a jejich následné vybavení v případě potřeby. Třesohlavá, Černá Kňourková c uvádějí, že u dětí předškolního věku je paměť dominující, protože myslet pro dítě znamená soukromé mateřské školy Homolka hlavně vzpomínat. Na dítěti v tomto období zanechávají vliv citové vzpomínky a zážitky, které zůstanou uloženy až do dospělosti. kojenecké plavání Prahou 5 Homolkou