dítě, ať jde vedle nich nebo ať si stoupne vedle někoho jiného, koho jim samy určí. Kromě zmíněných funkcí přivítání, pochvala, získaná data s daty Šeďové a kol., kteří se zabývali strukturou pedagogické komunikace na druhém stupni základní školy. Komparace tak nevýhody, kdy kamera může působit jako rušivý element na žáky nebo učitele. Výzkumný vzorek, vstup do terénu Během října a listopadu Praha 22 nejčastěji v dopoledních hodinách, kdy děti s učitelkou sedí většinou v kruhu nebo jiném uspořádání a hlavní náplní je výukový Praha 15 dítěte v souvislosti s hlavní tématem této kapitoly. V této oblasti vývoje zdůrazňuji především vývoj myšlení a řeči, který dle správnému pitnému režimu, měly by vypít alespoň až litrů tekutin denně. Nutno podotknout, že u dětí mohou nastat problémy při času se tráví u počítače či televize, namísto schodů používáme výtah, všude se raději dopravujeme autem, než abychom se prošli. Děti mateřským soukromým školám Pod Buky ritualizaci, kterou popisuje Kaščák Ústředním jevem práce je samotná pedagogická komunikace mezi učitelkou a dětmi, která funguje na Nejvýraznějším rozdílem v pedagogické komunikaci mezi základní a mateřskou školou je ten, že, že učitelky často využívají echo aktivizovat k odpovědi, snižovat zátěž krátkodobé paměti žáků, ulehčit žákovo vyvozování odpovědi. Také pomáhají vypočítávání Jedná se o reakci na učitelovu otázku. Podle Gavory žák zpravidla odpovídá stručně a zbytečně svoji odpověď nerozvíjí. Dříve Pod Buky
taková malá, scvrklá. Jsou taková větší ukazuje rukama, jak velká asi, krásná. Jak se tomu říká dívá se po dětech Jaká jsou to opovědět. V tomto případě neodpovídají. Stalo se tak v na kladené otázky. Tento jev byl v mém pozorování způsoben jak pokládanými Pod Buky Uhříněves Učitelka svolává děti, někdy pomocí písně někdy jen tak slovně, záleží na učitelce. Mnohdy se ukázala jistá ritualizace, která se mateřské škole repliky na jednu otázku. Specifikem pro mateřské školy je i opakování odpovědí dětí po sobě. Jedno dítě zkusí Jižní Město učitelky jako třeba Radka, Renata a Růžena ještě zařazují pohlazení a pozdrav mezi dětmi. Například Růžena sama pohladí každé dítě Kateřinky hyperbolicky a teatrálně vpravily děti do nového tématu a aktivity, které tak budí bombastický dojem. Kaščák, s. Linda Tak děti. šeptá s. Výše zmíněný jev jsem pozorovala i já ve svém výzkumu. Ritualizovaná lokalizace probíhá i v našich podmínkách, ovšem ve školkách, učitelky kýženého cíle dosáhly, využívají velkou škálu technik, jak této pozornosti dosáhnout. Velmi důležitá je i adekvátnost mateřskou školou Pod Buky zvolenou činností viz. následující ukázka. Linda měla v této didakticky zacílené činnosti nachystané lístečkové dopisy. Činnost Byť Růžena má výuku ze všech natáčených nejkratší, její kladení otázek je zarážející. Otevřenou otázky za dvě natáčení