rozvoj Jana Jak se pořád říká, že je prioritní výchova nebo je to dědičné, tak je to určitě kombinace, která se vzájemně doplňuje. A bystré dítě v nepodnětném prostředí, kde ty podněty budou chybět, tak asi bude hodně stagnovat a může být lehce podprůměrné a zase naopak, když bude mít nadprůměrné prostředí a jaksi intelektově bude kolem toho průměru, tak to se dá hodně vyladit. Vzhledem k podmínkám rodinného zázemí, které by mělo být podnětné a rodiče by měli vést děti ke čtenářství, hodnotí učitelky současnou dobu Petřiny jako málo podnětnou ve vztahu ke knihám. Učitelky si vedení ke čtenářství představují různými způsoby práce s knihou. Jana je důležité rozvíjet tu komunikaci i vést ty děti k tomu čtení, s těmihle formami, seznamovat je s knihou, jak funguje knihovna, jak se ke soukromé mateřské školy Petřiny knihám chovat, jak vyhledávat v knihách informace, ne na internetu, ale především v té literatuře, v těch knihách já si myslím, že ty školky, jako podpora toho čtení a zájmu o ty knížky, je tam až jako nejsilnější. Mateřská škola má ve výchovně vzdělávacím soukromé mateřské školy Petřiny působení funkci podpůrnou, kdy by se měla práce s dítětem odvíjet od základu tvořeného v rodině. V tom případě by musel fungovat individuální přístup na sto procent, což není v našich mateřských školách možné vzhledem k vysokým počtům dětí ve třídě a smíšeným třídám, kde je práce s dětmi s ohledem na věk náročnější. Přesto je individuální práce v mateřských školách žádaná a Na Bateriích
učitelky se snaží maximálně vycházet vstříc v rozvoji každého dítěte v závislosti na jeho individuálních potřebách. Naopak poukazují na nedostatečnou individuální práci s dětmi v základních školách. Jana ty prvňáci by měli mít hodně individuální přístup a není a nebude. Je tam, bohužel, to co získali tady to dobré, ty dovednosti zapadnou a pokud tam nebude zpětná vazba a paní učitelka nebude hlídáte dítěte Praha 6 Petřiny