ovoce a zeleniny, čerstvého, aby si mohly vybrat. Když obědvám, tak se snažím jít dětem příkladem abych nepila a nekouřila, jedna zdravě, neměla nadváhu, na což dbají i ostatní učitelé. Dětem nabízíme jen zdravé věci. Nedáváme dětem sladkosti. Nedáváte dětem vůbec souromých mateřských škol Náměstí Republiky sladkosti jako odměny Ne, to nedáváme vůbec, my celkově tady ve školce nehrajeme na odměny, na soutěže i takové věci. Jsme domluvení i s soukromé mateřské školy Náměstí Republiky rodiči, že když mají děti narozeniny, donesou ovoce čerstvé nebo sušené. Co konkrétně děláte pro podporu zdraví dětí v mateřské škole My jsme Montessori školka. Montessori pedagogika má být sama od sebe výchovou ke zdraví, protože vychází z potřeb dětí. Vést děti k tomu, co je přirozené a do toho patří, aby mohly ochutnávat přirozenou a zdravou stravu neupravenou a neumělou. Je tato mateřská škola zapojena do nějakého programu podporující zdraví Nejsme zapojeni, pouze jsme Montessori školka. Má vaše mateřská škola vztah k projektu Náměstí Republiky Zdravá mateřská škola Ne, vůbec žádný. Podle jakých principů máte vytvořený školní vzdělávací program Kdo jej vytvářel Máme jej vytvořený podle principů Montessori pedagogiky. Vytvářel jej tady náš mini kolektiv. V čem se liší Montessori přístup třeba od Rámcového vzdělávacího programu Většina věcí je v souladu. Splňuje Rámcový vzdělávací program. Má nějaké specifické pomůcky, Hlavní nádraží specifický přístup k dětem, je to hodně o tom respektujícím přístupu, nepoužíváme odměny a tresty, ironii, zesměšňování, vedeme
hodně děti k samostatnosti. Čím se lišíme od ostatních školek, děti si samy nabírají jídlo, chystají si svačinku, mají možnost si Florenc něco ukrojit, umývají si po sobě talířek. Po jídle Pouze po svačince, po obědě by to bylo nerealizovatelné. Ve třídě máme dřezy, kde Náměstí Republiky soukromou školu mateřskou si děti umyjí po sobě. Spadáte pod nějaký typ alternativní mateřské školy Pokud ano, mění se nějak výchova ke zdraví oproti běžným mateřským školám Takže to jsme již částečně zodpověděli. V Montessori pedagogice se klade důraz hodně na příklad dospělého, ono je to v Rámcovém programu, ale my se na to zaměřujeme ještě více a snažíme se v tom smyslu vzdělávat i rodiče. Děti spíš než uchem vnímají to, co my děláme. I to dobré, i to špatné. Podáváte dětem ovoce a zeleniny Jaké a jak často Každý den mají u každého jídla, někdy u oběda ne, ale teď se nám podařilo s jídelnou dojednat, že nám posílají čerstvé saláty zeleninové a čerstvou zeleninu, takže u každé svačiny mají alespoň dva druhy ovoce nebo zeleniny, ještě jim tam dáváme nějaké sušené ovoce. Oni to i vyžadují i jsou na to Můstek zvyklé. Vaříte si v rámci mateřské školy nebo máte stravu dováženou Máme dováženou. Jste s ní spokojeni Je to jídelna, kterou jsme si našli, která se nám zdála jako nejlepší. Někdy jim musíme napsat, že třeba nuttelu opravdu nechceme, ale jsou vstřícní, že když