na deset měsíců, co jsou děti ve školce, plní úkoly k určitému tématu, třeba co potřebují rostliny k životu, jak se pěstují semínka a rostliny. Tato lekce ukazuje vodu jako nezbytnou součást života, máme možnost sledovat, jak rostou rostliny od semínka až po velkou rostlinu. Povídáme si o tom, že voda je vzácná a ne všude ve světě je pitná voda součástí. Vedeme děti ke správnému hospodaření s vodou, je tam i pokusnictví. Proto děti vedeme k tomu, aby neplýtvaly vodou. Projekt Zelený ostrov. S dětmi prožíváme vznik života na Zemi, je to o semínkách a o broučcích. Co se skrývá za bludným kořenem, je to o ochraně přírody. Děti provádí skřítci po loukách, po lesích. Děti Florenci mateřské soukromé škole staví domečky pro skřítky. Učí se o bylinkách, vaříme si z nich čaj. Celkově pracují s přírodninami a plody. Ještě máme den zdraví, což je i s rodiči, děláme různé zdravé pomazánky, které rodiče s dětmi ochutnávají. Má vaše mateřská škola vztah k projektu Zdravá mateřská škola Ne, my pracujeme trochu podle Začít spolu, ale jsme běžná mateřská škola. Podle jakých principů máte vytvořený školní Florenc vzdělávací program Kdo jej vytvářel Školní vzdělávací program máme vytvořený podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní Náměstí Republiky vzdělávání a vytvářel jej kolektiv učitelek. Spadáte pod nějaký typ alternativní mateřské školy Pokud ano, mění se nějak výchova ke zdraví oproti běžným mateřským školám Ne, v žádném. Podáváte dětem ovoce a zeleninu Jaké a jak často Dětem podáváme ovoce i soukromá mateřská škola Florenc
zeleninu každý den. Většinou sezónní ovoce. A jaké Třeba jablka, hrušky, třešně, švestky, banány a zeleninu, hlavně papriky, mrkve. Vaříte si v rámci mateřské školy, nebo máte stravu dováženou Máme školní kuchyni, takže u nás se vaří. Mají děti přístup k Hlavní nádraží tekutinám během celého dne Jakým způsobem je hlídán pitný režim Děti mají pitný režim zaveden, mají tři druhy pití. Na svačinku soukromé mateřské školy Florenc mívají čaj a nějaký mléčný nápoj a na pitný režim mají děti džus, sirup a vodu. A mohou si vybrat. Je to nějak hlídáno Učitelka hlídá, aby děti pily, aby si každý svoje vypil. Děti mají každý svůj hrneček, když se napijí, vědí, jak jej mají položit a paní kuchařka je během dne umývá. Hlídáme, aby děti pily, alespoň čtyřikrát za den. Při dopolední svačině, než jdou ven, v době oběda a Křižíkova odpolední svačiny. Stolují děti samostatně Vědí, jak používat příbor Nalévají si samy polévku Děti stolují samostatně, umí používat příbor, vedeme děti od čtyř let. Někdo umí i z domu. Polévku si nalévají samy, jen když si přidávají. Pro druhé jídlo si